#27515
+
28
-
4
0
<Haldir> För ett antal år sedan spred en historia på IBM om en medarbetare, vi kan kalla honom John. Den lät ungefär såhär. En morgon satt John på sitt rum med ett vitt papper framför sig. Han var förtvivlad. Han hade just insett att de på bara några veckor hade lyckats göra av med tio miljoner på ett projekt som han varit ansvarig för. Nu var projektet nedlagt och pengarna förlorade.
<Haldir> När så en sekreterare knackade på dörren och sa att chefen ville tala med honom, förstod John vad klockan var slagen. John skrev ner några korta rader på ett papper och undertecknade det med sitt namn och dagens datum. Han reste sig, såg sig om i sitt rum och gick med tunga steg korridoren bort till sin chef. Det hade varit en rolig tid, han hade lärt sig massor, men nu var det slut.
<Haldir> John såg att dörren in till chefen stod öppen, tog ett djupt andetag och gjorde entré.
<Haldir> "John, kom och sätt dig", sa chefen.
<Haldir> John gick fram och för att få det hela överstökat sträckte han fram papperet han hade förberett på sitt rum och sa:
<Haldir> "Jag antar att du vill ha min avskedsansökan."
<Haldir> Chefen tittade upp. "Är du inte klok, vi som just investerat tio miljoner i din utbildning?"
<Haldir> Så, nu har jag skrivit in citatet för att besvara frågan om det var nödvändigt eller onödigt att skriva alla hundratals sidor om organisation för Catahya
<Haldir> Det kommer för övrigt från boken "Det goda värdskapet" av Jan Gunnarsson som handlar om hur man bygger upp en organisation som får kunderna/besökarna att känna sig välkomna.
<Haldir> Jag tycker för övrigt att chefens svar där är så förbannat klockrent att det inte är av denna värld.
* Haldir fick sig en ordentlig tankeväckare där
* Julle konstaterar att om han hade tio miljoner, så skulle han inte anförtro dem åt Jan Gunnarsson.