Jag kopplar inte riktigt ihop hela citatet. Själv hade jag garvat av stolen om jag suttit i klassrummet, men om det hade stått i citatet (klassen utbröt i skrattattacker) hade det plötsligt inte blivit lika roligt längre. :S
Exakt.
"och läraren frågar vad han bör få för straff" - iochmed denna mening pekar allt på att han menar pappan, iallafall jag tycker det känns lite overkill att de en död moped-unge ett straff. >_>
Läraren frågar om gänget, jag tror frågeställaren (som skrev in citatet) menade vad som pojken hade fått. Å andra sidan kan man ju misstolka allt, säger inte att jag har rätt.
"och läraren frågar vad ->HAN<- bör få för straff", tror inte han syftar på mopedpojken. Han har ju redan fått sitt "straff" i form av att han är död.
Jag vill iaf tolka det som om han syftar på pappan, gör citatet roligare.
Det roliga för er som antagligen inte vet något är att han som körde moppen inte var någon varit med flera gånger, utan precis fått moppen och kört dit "mobbaren"
benjick, jag jobbar med en snubbe som är vän till den där familjen, killen som dog har mest troligt varit med i trakasserierna dock inte på moped och har ett rejält register hos polisen.
Är det inte rättvisa om pappan med hagelgeväret även får skjuta den döde mopedpojkens familj? Det är ändå de som bär största ansvaret för ynglingens beteende. Misstolka mig inte nu, jag är glad att, för en gångs skull, rätt typer av människor dör. Men borde vi inte "seek out the root" också? Då dör fler människor och sånt skapar skitbra tv-program.
Bra citat förövrigt.
"och läraren frågar vad han bör få för straff" - iochmed denna mening pekar allt på att han menar pappan, iallafall jag tycker det känns lite overkill att de en död moped-unge ett straff. >_>
Jag vill iaf tolka det som om han syftar på pappan, gör citatet roligare.
EDIT: bra att skriva samma sak som Fras...