Sånt här kukeri jobbar jag med, man har inget ansvar för någon data och inget ansvar att kontakta kund om mans ka ta bort något. Självklart är man snäll en del dagar om man är på bra humör
Problemet är nog mest att supporten lovar saker men de har NOLL kontakt med serviceavdelningen. Jag skulle aldrig lita på att teknikerna gör som supporten sagt att de kommer göra.
Trevligt med Vista. Det fungerar nog bra. Hoppas de skickade med en tysk ordbok också!
Så synd bara då att det enda man behöver göra med ett tyskt Vista är att gå in på Windows update och ladda ner Svenskt språkstöd. F.ö. skiter supportavdelningen rent generellt i vad som finns på hårddisken, och jag förstår dom också. Är det viktigt ska man ha backup, annars får man skylla sig själv.
Hulth:
Gäller MUI nedladdning inte vara ultima edition?
Och ändå, bara för språket ändras så vill man nog ändå ha på rätt språk.
Skulle han haft på engelska och fått på svenska så skulle saker som t.ex. service pack innan de blir klara för svenska OS:et.
Superior: Rent generellt när du skickar in datorn är en "recovery" ett sätt att bli av med en del problem, för dom har ju ingen aning om vad kunden har gjort med datorn, vilka filer man har ändrat i osv. Återigen, har man inte backup på det som är viktigt får man skylla sig själv.
Aqualize: Det kan jag inte svara på, vet bara att vistas "språkstöd" är förbättrat sen XP i den meningen att man inte behöver byta hela OS:et typ. Din sista mening begriper jag inte riktigt, men om du syftar på att det engelska service-packet skulle komma före det svenska i Vista precis som med XP så är det ju inte så längre, just på grund av den nya språkhanteringen.
superior: Dom lovar ingenting, dom säger att dom ska försöka. Sen får teknikerna bara en lapp med ett kryss på där det står "försök rädda data". Ofta slänger kunden med fyra A4 om varför man ska rädda skiten.
"<@mha> men deras support intygade att inget data skulle tas bort. och om detta behövdes skulle supportverkstaden kontakta mig innan"
Om dom har sagt sådär till honom, så kallar jag det ett löfte att dom ska ringa eller hur? Om de sen går att lita på eller inte, är en annan fråga. Men säger någon så till mig så tar jag det som ett löfte, annars kan dom lika gärna hålla käften.
Trevligt med Vista. Det fungerar nog bra. Hoppas de skickade med en tysk ordbok också!
Gäller MUI nedladdning inte vara ultima edition?
Och ändå, bara för språket ändras så vill man nog ändå ha på rätt språk.
Skulle han haft på engelska och fått på svenska så skulle saker som t.ex. service pack innan de blir klara för svenska OS:et.
Aqualize: Det kan jag inte svara på, vet bara att vistas "språkstöd" är förbättrat sen XP i den meningen att man inte behöver byta hela OS:et typ. Din sista mening begriper jag inte riktigt, men om du syftar på att det engelska service-packet skulle komma före det svenska i Vista precis som med XP så är det ju inte så längre, just på grund av den nya språkhanteringen.
"<@mha> men deras support intygade att inget data skulle tas bort. och om detta behövdes skulle supportverkstaden kontakta mig innan"
Om dom har sagt sådär till honom, så kallar jag det ett löfte att dom ska ringa eller hur? Om de sen går att lita på eller inte, är en annan fråga. Men säger någon så till mig så tar jag det som ett löfte, annars kan dom lika gärna hålla käften.